[Dziękuję] inspirującym nauczycielom, których działalność jest tak szeroka, że wymyka się systemowi, burzy utarte ścieżki szkoły i jest często wbrew środowisku... Otwiera jednak oczy młodych ludzi na chęć zdobywania wiedzy, uruchamia potrzebę, a to jest dużo, dużo ważniejsze od stanu wiedzy! Stan przemija, a jak ma się potrzebę zdobywania wiedzy, potrzebę rozwoju, to idzie się dalej i dalej!
– wpis dr. Pawła M. Owsiannego na Facebooku
Dział: Twarzą w twarz
W ramach projektu „Akademicki Poznań” na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu przebywał, wygłosił wykład, poprowadził seminarium i udzielił wywiadu dla „Biologii w Szkole” prof. dr Michael Wink.
„…niezależnie, czy słuchaczami są przedszkolaki,
czy dorośli, należy zawsze mówić do nich tak,
żeby zrozumieli. To nie znaczy, że trzeba używać najprostszych słów. To znaczy mówić tak, jakby samemu chciało się te informacje usłyszeć”.
O swojej pasji, sukcesach i skutecznych metodach przyrodniczej edukacji dzieci i młodzieży rozmawiamy z Panią dr Magdaleną Jarzębowską, współwłaścicielką i pomysłodawczynią JAKU
– edukacji przyrodniczej dla dzieci i młodzieży.