Jaką formę mają prowadzone przez Panią zajęcia? Którą z form Pani preferuje oraz które formy są najkorzystniejsze dla poszczególnych grup wiekowych?
POLECAMY
Moje zajęcia to interaktywne warsztaty. I nie chodzi tu o nie wiadomo jakie pomoce naukowe, efekciarskie urządzenia. Chodzi o to, żeby uczniowie jak najwięcej myśleli samodzielnie i jak najwięcej własnoręcznie robili. Ta sama zasada dotyczy zarówno najmłodszych, jak i najstarszych. Oczywiście pomoce dydaktyczne posiadamy, ale wiele z nich jest mojego autorstwa i wykonuję je sama w domu. To naprawdę nie musi być sekwenator czy maszyna do PCR. Najważniejsze to rozpalić pasję, ciekawość, tak aby uczeń sam chciał pojechać tym pociągiem w nieznane i odkryć, co jest na końcu drogi. Z młodszymi słuchaczami warsztaty muszą być na pewno bardziej dynamiczne. Właściwie na wszystkich zajęciach stosujemy zabawy ruchowe, zadania, zagadki, prace plastyczne. Co nie znaczy, że uczniowie z liceum nie lubią się bawić w czasie zajęć. Pamiętam bardzo udane zajęcia z licealistami, na których dramą omawialiśmy temat przeszczepów. Wszyscy bardzo chętnie wcielali się w swoje role i s...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- ...i wiele więcej!