Co dzieci wiedzą o dżdżownicach?

Co nowego w biologii?

W jednym z poprzednich numerów „Biologii w Szkole” opisywaliśmy metodę sprawdzania wiedzy dzieci na dany temat na podstawie analizy wykonywanych przez nie rysunków. Taka metoda jest pod pewnymi względami znacznie lepsza od zadawania dzieciom pytań tekstowych, na które muszą udzielić wypowiedzi. 

Co więcej, pozwala połączyć rozrywkę z nauką, co jest szczególnie ważnym elementem kształcenia najmłodszych uczniów. Zastosować tę metodę postanowiła trójka naukowców, w skład której wchodzili pracownicy poznańskiego UAM oraz Uniwersytetu Londyńskiego. Badanie polegało na poleceniu 116-ciorgu dzie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy