Pracownia przewrotu kopernikańskiego. Nowa forma działalności Centrum Nauki Kopernik

Z praktyki szkolnej

Centrum Nauki Kopernik planuje powołanie Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego. Będzie to pierwszy w Polsce eksperymentalny ośrodek zajmujący się badaniem, opracowywaniem i testowaniem nowatorskich form oraz metod działań edukacyjnych. Celem pracowni jest zmiana kultury uczenia się i przyczynienie się do przeprowadzenia zmian w kształceniu, które będą odpowiadały na potrzeby i wyzwania społeczeństwa XXI wieku. Sytuacja, w której dzieci siedzą w klasie i słuchają nauczyciela przekazującego im wiedzę jest odwzorowaniem stanu z XIX wieku. Dzisiaj ta wiedza nie jest tylko w głowie nauczyciela – jest wszędzie. Powinniśmy zmienić kulturę uczenia się, zmienić rozumienie tego, czym jest proces uczenia. Temu będzie służyła pracownia – mówi dyrektor Centrum Nauki Kopernik, Robert Firmhofer.

Od początku istnienia Centrum Nauki Kopernik współpracuje ze środowiskiem edukacyjnym (edukacji formalnej oraz nieformalnej). Organizuje zajęcia i wydarzenia adresowane do grup szkolnych. Przygotowuje warsztaty dla nauczycieli, podczas których mogą rozwinąć posiadane umiejętności, poznać nowe skuteczne metody uczenia, których głównym celem jest rozbudzenie aktywności naukowej uczniów. Opracowuje autorskie zestawy edukacyjne – nowoczesne pomoce dydaktyczne oraz scenariusze umożliwiające nauczyci...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy