✔CELE SZCZEGÓŁOWE:
a. Wiadomości
Po lekcji uczeń:
POLECAMY
- wymienia rodzaje odpadów;
- wyjaśnia pojęcia: odpady, utylizacja, odpady komunalne, odpady wielkogabarytowe, odpady niebezpieczne, surowce wtórne, recykling, składowisko odpadów, wysypisko śmieci, kompostownia;
- wymienia przykłady metod zagospodarowywania odpadów;
- wskazuje ilość deponowanych odpadów na konkretnym składowisku odpadów;
- wymienia charakterystyczne obiekty znajdujące się na składowisku odpadów;
- wylicza sposoby zabezpieczania składowiska, np. przed nadmierną emisją uciążliwych zapachów, niebezpiecznych gazów itp.;
- wskazuje negatywny wpływ niekontrolowanego wyrzucania odpadów na środowisko naturalne.
b. Umiejętności
Po lekcji uczeń:
- charakteryzuje poszczególne etapy tworzenia wysypiska śmieci;
- opisuje, jak miasto radzi sobie z utylizacją odpadów;
- określa pojemność docelową składowiska odpadów;
- określa lokalizację Zakładu Zagospodarowania Odpadów;
- oblicza ilość odpadów, jaką w ciągu roku produkują mieszkańcy danego miasta;
- rozróżnia znaczenie pojęcia składowisko odpadów od wysypiska śmieci;
- określa czas rozpoczęcia eksploatacji konkretnego składowiska odpadów;
- analizuje tablice informacyjne dostępne na składowisku odpadów.
c. Postawy i przekonania
Po lekcji uczeń:
- aktywnie uczestniczy w lekcji;
- kształtuje umiejętność współpracy i komunikowania;
- prezen...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- ...i wiele więcej!