W świecie dżdżownic! Scenariusz lekcji

Pomysł na lekcję

✓Temat: W świecie dżdżownic!

✓Adresaci: przedszkolaki, uczniowie klas 1–3 szkoły podstawowej.

POLECAMY

✓Cele operacyjne:
I. W zakresie wiadomości uczeń: 

  • wyjaśnia pojęcie „kompostownik”,
  • opisuje cechy charakterystyczne w budowie dżdżownicy,
  • wie, czym odżywia się dżdżownica,
  • wymienia rolę, jaką pełnią dżdżownice w przyrodzie,
  • potrafi naśladować sposób poruszania się dżdżownicy.

II. W zakresie umiejętności uczeń:

  • zakłada hodowlę dżdżownic,
  • charakteryzuje przystosowania dżdżownicy do życia pod ziemią,
  • wnioskuje na podstawie obserwacji, jak zbudowana jest dżdżownica,
  • umiejętnie posługuje się lupą, pęsetą, 
  • segreguje prawidłowo odpady,
  • opisuje znaczenie dżdżownic dla środowiska naturalnego.

✓Postawy i przekonania:

  • rozbudzanie zainteresowania przyrodą,
  • kształtowanie świadomości ekologicznej,
  • przestrzega reguł wyznaczonych podczas zabaw,
  • wykonuje starannie pracę plastyczną,
  • zgodnie współpracuje w grupie,
  • okazuje szacunek do wszystkich istot żywych, 
  • słucha wypowiedzi innych uczniów,
  • ma świadomość pozytywnego znaczenia dżdżownicy w przyrodzie,
  • przezwycięża ewentualną niechęć w stosunku do ­dżdżownicy.

✓Środki dydaktyczne:

  • rysunek/zdjęcie dżdżownicy, 
  • ponumerowane białe kartki...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy