✓Adresaci: przedszkolaki, uczniowie klas 1–3 szkoły podstawowej.
POLECAMY
✓Cele operacyjne:
I. W zakresie wiadomości uczeń:
- wyjaśnia pojęcie „kompostownik”,
- opisuje cechy charakterystyczne w budowie dżdżownicy,
- wie, czym odżywia się dżdżownica,
- wymienia rolę, jaką pełnią dżdżownice w przyrodzie,
- potrafi naśladować sposób poruszania się dżdżownicy.
II. W zakresie umiejętności uczeń:
- zakłada hodowlę dżdżownic,
- charakteryzuje przystosowania dżdżownicy do życia pod ziemią,
- wnioskuje na podstawie obserwacji, jak zbudowana jest dżdżownica,
- umiejętnie posługuje się lupą, pęsetą,
- segreguje prawidłowo odpady,
- opisuje znaczenie dżdżownic dla środowiska naturalnego.
✓Postawy i przekonania:
- rozbudzanie zainteresowania przyrodą,
- kształtowanie świadomości ekologicznej,
- przestrzega reguł wyznaczonych podczas zabaw,
- wykonuje starannie pracę plastyczną,
- zgodnie współpracuje w grupie,
- okazuje szacunek do wszystkich istot żywych,
- słucha wypowiedzi innych uczniów,
- ma świadomość pozytywnego znaczenia dżdżownicy w przyrodzie,
- przezwycięża ewentualną niechęć w stosunku do dżdżownicy.
✓Środki dydaktyczne:
- rysunek/zdjęcie dżdżownicy,
- ponumerowane białe kartki...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- ...i wiele więcej!