W strefach geograficznych, w których położone są oceany, można cykliczne obserwować zjawisko ubywania wody na brzegu na odległość wielu kilometrów, po czym jej przybywania po wielu godzinach. Na ten czas różnorodne organizmy morskie, zarówno roślinne jak i zwierzęce, zostają pozbawione swojego naturalnego środowiska, jakim jest morska woda. Jak sobie z tym radzą w tym regularnie powtarzającym się rytmie?
Dział: Pomysł na lekcję
Educaplay jest platformą służącą do tworzenia multimedialnych zadań dydaktycznych. Pozwala przygotować interaktywne materiały, angażując w ten sposób uczniów do aktywnego uczestnictwa w lekcji, a tym samym stwarzając alternatywne, atrakcyjne dla ucznia i nauczyciela formy poszerzania wiedzy i umiejętności. Obsługa programu odbywa się za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Dostęp do platformy znajdziemy na stronie internetowej pod adresem: https://www.educaplay.com/.
Proponowane doświadczenia 1–3 są skierowane do uczniów szkół ponadpodstawowych znających budowę komórek i poszczególne organelle znajdujące się w nich, a ponadto klas biologicznych wyposażonych w mikroskopy. Czas wykonania – do dwóch godzin lub dłużej, gdyby wykonywać wszystkie zaproponowane części.
Doświadczenia 1–4 mogą wykonać uczniowie klas 7–8 grupowo/zbiorowo wraz z nauczycielem oraz uczniowie liceum ogólnokształcącego klas 1–4 i uczestnicy kółka biologicznego indywidualnie, w grupach bądź zbiorowo. Czas wykonania – do 2 godzin lekcyjnych.