Xiuhtezcatl Martinez. Zieleń to przyszłość. Scenariusz zajęć dla klasy VIII

Pomysł na lekcję

Grupy wiekowe: szkoła podstawowa, klasy I–III
Cel ogólny: 

POLECAMY

  • przedstawienie dzieciom lasu oraz wyjaśnienie zasad, jakich należy przestrzegać podczas jego zwiedzania,
  • rozwijanie pasji poznawania przyrody i umiejętności analizowania występujących w niej zjawisk, 
  • rozumienie wybranych problemów ekologicznych, a także poznanie osoby, która od młodzieńczych lat stara się im zapobiegać.
     

Cele szczegółowe:

  • rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie,
  • ćwiczenie i rozwijanie umiejętności przemawiania przed publicznością,
  • rozwijanie kreatywnego myślenia i tworzenia,
  • rozwijanie koordynacji ruchowej poprzez zabawę, 
  • umiejętność określania kierunków świata przy pomocy kompasu,
  • wykorzystywanie i utrwalanie nowego słownictwa podczas zajęć, tj. fauna, flora, bór, dżungla, park, las deszczowy, piktogramy, symbioza, leśniczy, recykling, Aztekowie, 
  • umiejętność rysowania przestrzennego poprzez tworzenie mapy wyprawy, 
  • formułowanie i wyrażanie własnego zdania podczas pogadanek i dyskusji,
  • znajdywanie zwierząt i roślin podczas przypisywania ich do odpowiednich warstw lasu, 
  • współtworzenie jednej drużyny z wydzielonym wewnątrz niej rolami,
  • wykonywanie doświadczeń związanych z badaniem warunków życia w lesie, 
  • uważne słuchanie ze zrozumieniem i udzielanie adekwatnych odpowiedzi,
  • wyrażanie swoich uczuć, emocji i pragnień,
  • odpowiadanie na pytania,
  • rozwijanie pomysłowości w trakcie zadań manualnych,
  • stymulowanie i rozwijanie wyobraźni,
  • wcielanie się w różne role i wspólne ustalanie celu i działania,
  • uświadomienie potrzeby ochrony środowiska.
     

Metody i techniki pracy:

  • burza mózgów,
  • pogadanki,
  • prezentacje,
  • kreatywna praca grupowa,
  • praca zespołowa, 
  • rysowanie mapy,
  • praca z kompasem,
  • warsztaty meteorologiczne, 
  • wykonanie zadania w ograniczonym czasie,
  • ćwiczenia manualne.
     

Narzędzia, materiały

  • woreczek z pięcioma rodzajami „darów lasu” (szyszki sosny, szyszki świerku, szyszki buku, żołędzie, kasztany),
  • cztery termometry,
  • cztery kompasy,
  • cztery patyczki z t...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy