Dołącz do czytelników
Brak wyników

Pomysł na lekcję

1 sierpnia 2018

NR 28 (Lipiec 2018)

Jak krąży krew?

0 82

Liczba godzin lekcyjnych: 2 x 45 minut
Poziom: szkoła podstawowa 
Cel ogólny zajęć: poznanie budowy i funkcji układu krwionośnego człowieka
Cele szczegółowe:
W zakresie wiadomości uczeń:

  • wymienia elementy budujące układ krwionośny
  • streszcza funkcje poszczególnych elementów układu krwionośnego
  • omawia budowę serca oraz jego funkcje
  • wyjaśnia pojęcia: ciśnienie krwi, puls, układ zamknięty, przegroda
  • opisuje budowę i funkcje tętnic, żył i naczyń włosowatych
  • omawia rolę krwiobiegu małego i dużego

W zakresie umiejętności uczeń:

  • rozpoznaje i nazywa elementy układu krwionośnego
  • zaznacza odpowiednim kolorem przepływ krwi przez serce
  • porównuje budowę i funkcje żył, tętnic i naczyń włosowatych
  • określa wpływ wysiłku fizycznego na wartość tętna
  • porównuje krwiobieg mały i duży
  • charakteryzuje cykl pracy serca

Postawy i przekonania. 
Uczeń:

  • aktywnie pracuje na zajęciach
  • przestrzega obowiązujących reguł
  • kulturalnie zachowuje się podczas lekcji

Środki dydaktyczne:

Strategie nauczania:

  • asocjacyjna
  • operacyjna

Formy pracy:

  • indywidualna
  • zbiorowa

Metody nauczania:

  • metody oparte na asymilacji wiedzy: pogadanka
  • metody oparte na obserwacji: pokaz, film dydaktyczny
  • metody oparte na działaniu praktycznym: ćwiczenia w klasie 
  • metody oparte na rozwiązywaniu problemów: gra dydaktyczna

Przebieg lekcji

  1. Faza przygotowawcza:
  • Przywitanie uczniów.
  • Czynności organizacyjno-porządkowe.
  • Nauczyciel rozdaje dzieciom łamigłówkę (załącznik 1), której rozwiązanie stanowi temat lekcji. Uczeń, który jako pierwszy ją rozwiąże, zapisuje temat na tablicy, pozostałe dzieci zapisują go w zeszycie. 
  1. Faza realizująca:
  • Prowadzący przedstawia podopiecznym cel zajęć oraz zagadnienia, które będą omawiane. 
  • Nauczyciel...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy