Dołącz do czytelników
Brak wyników

Pomysł na lekcję

21 listopada 2018

NR 30 (Listopad 2018)

Jednym uchem wpuścić, a drugim wypuścić – czy to możliwe?

0 18
Temat zajęć: Jednym uchem wpuścić, a drugim wypuścić – czy to możliwe?
Liczba godzin lekcyjnych: 2
Poziom: uczniowie VII klasy szkoły podstawowej
Cel zajęć: zapoznanie uczniów z budową i funkcjonowaniem narządu słuchu
Cele szczegółowe: W zakresie wiadomości uczeń:
  • wymienia zmysły i ich narządy,
  • opisuje rolę poszczególnych narządów zmysłów,
  • wylicza elementy budujące ucho zewnętrzne, środkowe i wewnętrzne,
  • podaje kolejne elementy budowy ucha biorące udział w przekazywaniu fali dźwiękowej.
W zakresie umiejętności uczeń:
  • podpisuje schemat przedstawiający budowę ucha,
  • charakteryzuje funkcje poszczególnych elementów budujących ucho,
  • opisuje i zaznacza na schemacie drogę drgań powietrza,
  • wykonuje model przedstawiający drgania powietrza
Postawy i przekonania:
  • wyjaśnia, w jaki sposób dbać o zmysły,
  • doskonali umiejętność pracy w grupie,
  • właściwie zachowuje się na zajęciach
Środki dydaktyczne:
  • łamigłówka (załącznik 1),
  • wklejka (załącznik 2),
  • model ucha,
  • film dydaktyczny,
  • sprzęt multimedialny,
  • rolka po papierze (1 na parę),
  • gumka recepturka (1 na parę),
  • kwadraty 15 x 15 cm wycięte z papieru śniadaniowego,
  • karta pracy (załącznik 3)
Strategie nauczania:
  • operacyjna,
  • asocjacyjna
Formy pracy:
  • indywidualna, 
  • grup...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy