Nauczanie kontekstowe i problemowe we współdziałaniu szkół partnerskich w ramach międzynarodowego projektu, czyli przez żołądek do umiejętności, postaw i wiedzy

Pomysł na lekcję

Discovering the flavours of Europe! to tytuł międzynarodowego projektu eTwinning, który realizowany był w roku szkolnym 2019/2020 w partnerskich szkołach podstawowych z Portugalii, Turcji, Łotwy, Finlandii, Albanii, Niemiec i Polski.

Jego tematyka została wskazana przez uczniów, którzy zadecydowali, że projekt Aromatic garden, podczas którego powstawały przyszkolne ogrody, przeistoczy się w poznawanie i doświadczenie smaków Europy. Tym razem społeczności szkolne zmierzyły się z zupełnie odmiennymi zagadnieniami projektowymi, a mianowicie w praktyce poznawali nie tylko uprawę ogrodu szkolnego, ale także wykonywania z wyhodowanych roślin dań, poznawania tradycji kulinarnych partnerów projektu czy badania, skąd pochodzą rośliny uprawne i zwierzęta hodowlane. Ważnym aspektem projektu była rozmowa oraz przygotowanie wspólnych materiałów na temat wpływu diety człowieka na zdrowie, ale i zmiany klimatu.
 

POLECAMY

Fot. 1. Zwycięskie logo, które wygrało konkurs w ramach projektu oraz przykład zastosowania narzędzi TIK


Praca w obrębie projektu odbywała się zazwyczaj w grupach, ale nie tylko pomiędzy uczniami z danych szkół, ale także powstały mieszane zespoły międzynarodowe, przed którymi nauczyciele postawili różnorodne zadania. Dzięki n...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy