Niniejszy artykuł prezentuje przykład dobrej praktyki szkolnej we współpracy międzynarodowej, której efektem było powstanie ogrodu szkolnego. Projekt „Aromatic garden” miał na celu zaktywizowanie uczniów, a także wprowadzenie problemowego nauczania interdyscyplinarnego, którego osią działań był przedmiot przyroda. Podczas różnorodnych działań projektowych okazało się, że w naszej szerokości geograficznej temat prowadzenia ogrodu, nawet głęboką zimą, nie przestaje inspirować i ciekawić, a dodatkowo kształtuje wszystkie kompetencje kluczowe u uczniów.
Wśród głównych celów projektu były integracja wiedzy, nauczanie problemowe, interdyscyplinarność, integracja uczniów, udoskonalenie pracy w zespole oraz ukazanie wielokulturowości otaczającego świata. Uczniowie od A do Z zapoznali się m.in. z: metodami planowania i pracy w przyszkolnym ogrodzie, różnorodnością nasion, fazami rozwoju roślin i ich wymaganiami środowiskowymi, a także właściwościami i składnikami gleby. Podczas...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- ...i wiele więcej!