Cele projektów:
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i historycznych uczniów poprzez pogłębienie wiadomości i umiejętności nabytych na lekcjach biologii, chemii, geografii, historii i religii.
- Rozwijanie umiejętności prowadzenia obserwacji i badań przyrodniczych w terenie oraz w laboratorium.
- Kształcenie umiejętności analizowania zjawisk przyrodniczych i ich interpretacji.
- Kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy przyrodniczej i współpracy z instytucjami państwowymi.
- Kształtowanie postaw poznawczych, badawczych i twórczych oraz umiejętności pracy w grupie.
- Kształtowanie postaw związanych z ochroną naturalnego środowiska przyrodniczego.
Zakres treści programowych realizowanych w projektach:
- Orientacja na mapie i w terenie, rysowanie mapy badanego terenu.
- Oznaczanie gatunków drzew oraz roślin zielnych w lesie i na łące, oznaczanie roślin wodnych.
- Charakterystyka biotopu: lasu, łąki, stawu.
- Prowadzenie przyrodniczych obserwacji fenologicznych, analiza struktur biocenozy, badanie współzależności między populacjami.
- Obserwacje antropogenicznych przekształceń środowiska naturalnego.
- Przeprowadzenie badań laboratoryjnych.
- Poznanie historii, kultury, zabytków i planów rozwojowych badanego terenu.
- Opracowanie zbiorów okazów botanicznych, zoologicznych, wyników doświadczeń laboratoryjnych.
- Opracowanie dokumentacji projektów w formie książek: „Cztery pory roku w...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- ...i wiele więcej!