Cele szczegółowe:
POLECAMY
- Uczeń potrafi wytłumaczyć, jaka jest rola zapylaczy w środowisku.
- Uczeń rozumie, jak komunikują się pszczoły.
- Uczeń wie, co to są miód, wosk i pyłek pszczeli, propolis.
Umiejętności:
- Uczeń potrafi wykorzystać wiedzę w praktyce.
- Uczeń potrafi wskazać, jak ważne jest zapylanie w produkcji warzyw i owoców.
Podstawy:
- Uczeń stara się prowadzić ogród przyjazny zapylaczom.
Środki dydaktyczne:
- Instrukcje dla uczniów.
- Pogadanka.
- Burza mózgów.
- Materiały recyklingowe potrzebne do wykonania pszczoły: plastikowa butelka po wodzie, korek po winie. Dodatkowo farby lub flamastry, nożyczki, mocna taśma klejąca.
Przebieg lekcji:
- Zapylanie jest to przeniesienie ziarna pyłku na znamię słupka, które prowadzi do wytworzenia nasion – czyli do powstania nowej rośliny. W wyniku zapylania powstaje aż ¾ gatunków roślin uprawnych w Europie, np. migdały, czereśnie, wiśnie, cz...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- ...i wiele więcej!