Pszczoła miodna - o komunikacji i zapylaniu

Pomysł na lekcję

Cele szczegółowe:

POLECAMY

  • Uczeń potrafi wytłumaczyć, jaka jest rola zapylaczy w środowisku.
  • Uczeń rozumie, jak komunikują się pszczoły.
  • Uczeń wie, co to są miód, wosk i pyłek pszczeli, propolis.

Umiejętności: 

  • Uczeń potrafi wykorzystać wiedzę w praktyce. 
  • Uczeń potrafi wskazać, jak ważne jest zapylanie w produkcji warzyw i owoców.

Podstawy: 

  • Uczeń stara się prowadzić ogród przyjazny zapylaczom.

Środki dydaktyczne:

  • Instrukcje dla uczniów.
  • Pogadanka.
  • Burza mózgów. 
  • Materiały recyklingowe potrzebne do wykonania pszczoły: plastikowa butelka po wodzie, korek po winie. Dodatkowo farby lub flamastry, nożyczki, mocna taśma klejąca.

Przebieg lekcji:

  • Zapylanie jest to przeniesienie ziarna pyłku na znamię słupka, które prowadzi do wytworzenia nasion – czyli do powstania nowej rośliny. W wyniku zapylania powstaje aż ¾ gatunków roślin uprawnych w Europie, np. migdały, czereśnie, wiśnie, cz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy