auczanie ekologii to niełatwa sztuka, w której uczniowie powinni zanurzać się już od pierwszych lekcji, najpierw przyrody, a następnie pozostałych przedmiotów science. Ta nauka, badająca interakcje i zależności, to dla uczącego wyzwanie. Szczególnie w sytuacji, gdy w programach nauczania biologii wskazuje się pojedyncze jednostki klasyfikacyjne, a dopiero pod koniec programu w kl. 8 mówi się o kontekstach współwystępowania organizmów. Holistyczne ujęcie praw ekologicznych i wprowadzanie ich do lekcji stopniowo od klasy czwartej i utrwalanie w kolejnych latach pozwala uczniom szybciej dostrzec nieliniowość biologii, ekologii czy ewolucji, ale jej wielowymiarowość i przenikanie się.
POLECAMY

Pracując właśnie w ten sposób, dochodzę do momentu, w którym dział ekologii w ósmej klasie został zrealizowany np. w trakcie czterodniowego wyjazdu naukowego na Ekologiczną Szkołę w Bory Tucholskie (w okresie przed pandemią), przez zakodowa...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- ...i wiele więcej!