Prezentujemy grę przygotowaną w celu utrwalenia wiadomości dotyczących różnorodności roślin. Gra składa się z 4 rund. Co tydzień uczeń otrzymuje jedną rundę (kartę pracy) i wykonuje wyznaczone zadania. Rozwiązaną kartę pracy oddaje nauczycielowi do sprawdzenia na następnej lekcji. Prowadzący systematycznie powinien wpisywać uzyskane punkty za poszczególne rundy, by uczeń wiedział, na jaką ocenę już zapracował. Przed rozpoczęciem gry należy przeliczyć, ile punktów trzeba zdobyć na daną ocenę.
Jesteś botanikiem i pracujesz w laboratorium, które zajmuje się poszukiwaniem leków na różne choroby.
Dowiedziałeś się od kolegi pracującego w konkurencyjnym laboratorium o pewnej roślinie, która jest obiektem jego badań. Ta roślina zawiera różnorodne substancje, które być może pomogą Ci w pracach nad lekiem na długowieczność. Kolega nie może zdradzić, co to za roślina, ale zostawia różne wskazówki, które mają Cię na nią naprowadzić. Spróbuj przeanalizować różne grupy roślin i dowiedzieć się, nad jaką rośliną pracuje konkurencja. Wyniki swojej pracy zapisuj w dzienniku pracy.
Za wykonanie zadań podczas każdej z rund będziesz otrzymywał punkty.
Runda 1: 0–10 pkt
Runda 2: 0–15 pkt
Runda 3: 0–20 pkt
Runda 4: 0–25 pkt
Podczas każdej rundy będziesz mógł/mogła podjąć dodatkowe wyzwania, za które możesz zyskać dodatkowe 5 punktów. Pamiętaj, że za oddanie zadań przed wyznaczonym termin...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- ...i wiele więcej!