Liczba godzin lekcyjnych: 2 x 45 minut
POLECAMY
Poziom: liceum
Celem zajęć jest zapoznanie uczniów z różnorodnością bezkręgowców wodnych, kształtowanie umiejętności prowadzenia obserwacji przyrodniczych oraz doskonalenie zdolności rozpoznawania organizmów za pomocą klucza.
Cele szczegółowe:
W zakresie wiadomości uczeń:
- opisuje budowę oraz cechy charakterystyczne wybranych grup bezkręgowców,
- wymienia cechy umożliwiające zaklasyfikowanie organizmu do właściwych grup systematycznych,
- wylicza przystosowania wybranych zwierząt bezkręgowych do życia w wodzie,
- przyporządkowuje zaobserwowane gatunki poszczególnym jednostkom systematycznym.
W zakresie umiejętności uczeń:
- rozpoznaje wodne bezkręgowce przy pomocy klucza do oznaczania organizmów,
- dostrzega skuteczność użycia urządzeń powiększających w celu poznania bogactwa życia zbiorników wodnych, charakteryzuje współzależności pomiędzy organizmem a środowiskiem jego życia,
- dostrzega i opisuje cechy ułatwiające życie w wodzie obserwowanych organizmów,
- określa czystość wody na podstawie zaobserwowanych tam organizmów.
Postawy i przekonania:
- zauważa związek między czystością zbiornika wodnego a zamieszkującymi go organizmami,
- dostrzega w odławianych zwierzętach istoty żywe i...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- ...i wiele więcej!