Okres pandemii uwypuklił problem relacji i komunikacji w społeczeństwach. Zachwianie tej materii może nieść długofalowe skutki zarówno dla młodych, jak i dojrzalszych ludzi. W związku z tym wraz z nauczycielami z Portugalii i Turcji, z którymi współpracuję już od kilku lat, zaplanowaliśmy w roku szkolnym 2020/2021 zrealizować międzynarodowy projekt pt. „Wild networkig – WiFi of plants and fungi”.
Wraz z nauczycielami z Barreiro i ze Stambułu realizujemy roczne projekty interdyscyplinarne, które osadzone są w metodologii STEAM. Po wskazaniu motywu przewodniego projektu (przez uczniów i nauczycieli) dobieramy do niego zagadnienia, treści oraz formy i metody pracy. W tym roku postanowiliśmy skupić się na poznaniu komunikacji w świecie roślin i grzybów, a także przełożyć ją na to, co wynalazł człowiek – internet i Wi-Fi. Odważnie postawiliśmy hipotezę: człowiek nie stworzył internetu jako pierwszy – komunikację w sieci odkryła natura. Ważnym aspektem projektu był nie tylko ten naukowy, poznawczy, ale także społeczny – wychowawczy.
POLECAMY
Wśród celów projektu znalazły się:
- Zorganizowanie spotkań dla uczniów z naukowcami w celu poznania najnowszych odkryć związanych z komunikacją w sieci roślin i grzybów.
- Zorganizowanie pleneru science-artystycznego dla uczniów.
- Komunikacja uczniów w obrębie zespołów szkolnych oraz międzynarodowych poprzez narzędzia IT.
- Poznanie przez uczniów kulturotwórczej roli roślin i grzybów.
- Kształtowanie kompetencji kluczowych u uczni...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- ...i wiele więcej!