Czerwiec jest bardzo dobrym momentem, by zgodnie z programem wprowadzać uczniów w zagadnienia dotyczące świata roślin, sposobów ich rozmnażania i rozprzestrzeniania się. Oczywiście większy wybór smakowitych pomocy naukowych mielibyśmy we wrześniu i w październiku, teraz jednak możemy obserwować, jak kwiaty powoli przekwitają i przekształcają się w owoce. Poza tym z początkiem czerwca na straganach i w naszych ogródkach pojawiają się pierwsze czereśnie, truskawki, maliny, porzeczki... Można kupić też zielone strąki groszku. Bardziej dyskretnie owocować zaczynają drzewa i krzewy w sąsiadującym ze szkołą parku. Unoszący nasiona biały topolowy puch powleka trawniki, z wiązów i klonów osypują się oskrzydlone orzeszki, na lilakach formują się wydłużone torebki, a na kasztanowcach torebki koliste i kolczaste. W zaroślach ukrywają się dawno już przekwitłe rośliny zielne, z których najłatwiejsze do obserwacji owoce ma chyba czosnaczek. Na trawniku znajdziemy „dmuchawce” mniszka le...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- ...i wiele więcej!