Scenariusz lekcj
✓Poziom: zajęcia można przeprowadzić z uczniami klasy VII.
POLECAMY
✓Czas realizacji: 1 godz.
✓Cel ogólny
Wskazanie uczniom powiązań między zagadnieniami z anatomii i fizjologii człowieka a fizyką.
Cele szczegółowe
Wiadomości
Uczeń:
- Wymienia elementy szkieletu, których budowa i działanie opiera się na prawach i zasadach fizyki.
- Opisuje budowę serca.
- Wymienia elementy budujące oko.
- Wymienia sposoby przekazywania ciepła.
Umiejętności
Uczeń:
- Rozpoznaje różne typy maszyn prostych i odnajduje je w szkielecie człowieka.
- Oblicza siły działające na dźwignię.
- Analizuje wykres.
- Wyjaśnia związek między budową tętnic a ciśnieniem, które w nich panuje.
- Oblicza ciśnienie hydrostatyczne.
- Wyjaśnia związek między budową a rolą przełyku.
- Oblicza siłę ciężkości i prędkość w spadku swobodnym.
- Wyjaśnia zjawisko akomodacji oka. Oblicza ogniskową soczewki.
- Opisuje rolę potu w procesie termoregulacji.
- Oblicza masę potu potrzebną do obniżenia temperatury powierzchni skóry.
✓Metody nauczania:
- Pogadanka.
- Burza mózgów.
- Praca z tekstem źródłowym.
✓Formy pracy: indywidualna i grupowa.
✓Środki dydaktyczne: plansze ze wzorami, schematy narządów lub układów narządów, kartki z nazwami zjawisk fizycznych, karty pracy.
✓Typ lekcji: podsumowująca.
PRZEBIEG LE...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- ...i wiele więcej!