Interaktywne Centrum Nauki. Układ krwionośny

Pomysł na lekcję

Jak sprawić, by obserwacje i doświadczenia przyrodnicze były jeszcze ciekawsze? Stwórzmy dla uczniów czterdziestopięciominutowe Interaktywne Centrum Nauki.

Dzieci bardzo lubią wycieczki edukacyjne związane ze zwiedzaniem laboratoriów i stacji doświadczalnych. Dzięki nim mogą spojrzeć na wiedzę od innej strony i w namacalny sposób sprawdzić teorię umieszczoną w podręcznikach. Badania pokazują, że jest to niezwykle skuteczna forma nauki. Przy okazji wykonywania doświadczeń i obserwacji uczniowie uaktywniają znacznie więcej zmysłów niż przy uzupełnianiu ćwiczeń. Dodatkowo poruszają mózg zaangażowany w planowanie, wnioskowanie, a nawet banalną koordynację złożonych ruchów. Nie na darmo popularnym mottem edukatorów jest: „Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem”. 
Niestety na drodze pięknej teorii stoją często realia szkolne. Niewiele placówek znajduje się w pobliżu miejsc mogących poszczycić się atrakcyjną i dynamicznie zmieniającą się ofertą. W większości przypadków czas dojazdu wielokrotnie przekracza ten poświęcony na fakty...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy