Cały świat przyrody ożywionej i nieożywionej da się opisać za pomocą... matematyki. Czasem w postaci prostego odliczania, a innym razem – w formie długich skomplikowanych wzorów. Zanim jednak dzieci zrozumieją, że rzeczywiście tak jest, zwróćmy ich uwagę na to, że matematyka i przyroda to dwie siostry nierozłączki. Pozwólmy uczniom dostrzegać ten związek, nauczmy ich patrzeć na otaczający świat oczami matematyka, przekonajmy ich o istnieniu niezgłębionej Księgi Przyrody, której na próżno szukać w księgarniach. Idąc za radą Comeniusa, „uczmy dzieci nie tylko z książek, ale także z nieba, ziemi, dębów i buków”. Wpajajmy im miłość do ojczystej przyrody, która chętnie odsłoni przed nimi swoje tajemnice i ukaże niezmierzone bogactwo, a także pomoże pokonać matematyczne trudności i rozwinie rozmaite – nie tylko przyrodnicze czy matematyczne naukowe talenty.
POLECAMY
Scenariusz dnia aktywności w kl. III
Czas trwania zajęć | 4 godziny lekcyjne |
Cele ogólne |
|
Cele szczegółowe | Uczeń:
|
Metody i formy pracy |
|
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- ...i wiele więcej!