Jak badamy pogodę?

Pomysł na lekcję

Temat zajęć: Jak badamy pogodę?

✓Liczba godzin lekcyjnych: 2 x 45 minut
✓Poziom: szkoła podstawowa
✓Celem zajęć jest zapoznanie uczniów ze składnikami pogody oraz rozwijanie umiejętności obserwowania ich.
✓Cele szczegółowe:
W zakresie wiadomości uczeń:

POLECAMY

  • wyjaśnia, co to jest pogoda;
  • wymienia składniki pogody (temperatura powietrza, zachmurzenie, opady, ciśnienie atmosferyczne, kierunek i prędkość wiatru) i opisuje je;
  • wylicza przyrządy służące do pomiaru składników pogody;
  • podaje rodzaje poszczególnych składników pogody (tem­-
  • peratura ujemna i dodatnia, rodzaje opadów, wiatru, zachmurzenia, niż i wyż atmosferyczny);
  • podaje jednostki pomiaru składników pogody;
  • wyjaśnia, w jaki sposób powstają chmury;
  • wymienia rodzaje chmur.

W zakresie umiejętności uczeń:

  • opisuje zastosowanie przyrządów s...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy