✓Liczba godzin lekcyjnych: 2 x 45 minut
✓Poziom: szkoła podstawowa
✓Celem zajęć jest zapoznanie uczniów ze składnikami pogody oraz rozwijanie umiejętności obserwowania ich.
✓Cele szczegółowe:
W zakresie wiadomości uczeń:
POLECAMY
- wyjaśnia, co to jest pogoda;
- wymienia składniki pogody (temperatura powietrza, zachmurzenie, opady, ciśnienie atmosferyczne, kierunek i prędkość wiatru) i opisuje je;
- wylicza przyrządy służące do pomiaru składników pogody;
- podaje rodzaje poszczególnych składników pogody (tem-
- peratura ujemna i dodatnia, rodzaje opadów, wiatru, zachmurzenia, niż i wyż atmosferyczny);
- podaje jednostki pomiaru składników pogody;
- wyjaśnia, w jaki sposób powstają chmury;
- wymienia rodzaje chmur.
W zakresie umiejętności uczeń:
- opisuje zastosowanie przyrządów s...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- ...i wiele więcej!