Dołącz do czytelników
Brak wyników

Co nowego w biologii?

17 lipca 2018

NR 23 (Wrzesień 2017)

Smartfony na lekcjach

0 178

Obecnie trudno znaleźć ucznia, który nie miałby przy sobie telefonu z dostępem do Internetu i aplikacji, tzw. smartfona. 

W szkole są one niestety najczęściej krytykowanym urządzeniem ze względu na odciąganie uwagi uczniów od prowadzonych zajęć czy dzwonki zakłócające przebieg lekcji. Jednak na stałe wpisały się one na listę urządzeń niezbędnych człowiekowi w obecnych czasach i należy pogodzić się z ich obecnością już u dzieci. Nic więc dziwnego, że dostępność smartfonów na lekcjach zainteresowała także dydaktyków. Próbują oni opracować jak najlepsze metody wykorzystania tych urządzeń w procesie dydaktycznym, wychodząc z założenia, że skoro uczniowie usilnie chcą ich używać w trakcie lekcji, nie warto z tym walczyć, a lepiej wykorzystać zjawisko. Problemem jest tylko takie opracowanie planu lekcji, aby uczniowie z telefonów korzystali we właściwy, zadany przez nauczyciela sposób. 

Interesujące pomysły przetestowali ostatnio naukowcy z Uniwersytetu w Bergen w Norwegii, a wyniki ich prac możemy przeczytać w specjalistycznym czasopiśmie „Computers & Education”. Podzielili oni 71 studentów drugiego roku podczas zajęć z botaniki na dwie grupy. Jedna grupa została wyposażona w tradycyjne książkowe klucze do oznaczania roślin, a druga grupa otrzymała je w formie aplikacji na smartfony. Zadaniem studentów było oznaczanie gatunków roślin rosnących w Norwegii na podstawie ich morfologii przy użyciu wspomnianych kluczy. Oprócz te...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy