Nowa podstawa programowa a praca metodą projektu
Wspomniana preambuła podstawy programowej kształcenia ogólnego w kl. IV–VIII szkoły podstawowej ma na celu wszechstronny rozwój osobowy ucznia przez pogłębianie wiedzy oraz zaspokajanie i rozbudzanie jego naturalnej ciekawości poznawczej. Osiągnięcie tego założenia jest jak najbardziej możliwe dzięki stosowaniu metody projektu edukacyjnego, podczas którego uczniowie nie tylko przyswajają wiedzę, ale i nabywają kompetencje, takie jak komunikacja, praca w grupie, stosowanie różnorodnych metod badawczych, a przede wszystkim zapoznanie się z metodyką projektową i prawidłowe planowanie prowadzonego przez siebie przedsięwzięcia. Zarządzanie projektem, spisanie harmonogramu prac, podział ról oraz komunikacja w grupie sprzyjają rozwijaniu kompetencji społecznych oraz przygotowuje do wyzwań życia dorosłego. Działania te z kolei wpływają na budowanie u ucznia postawy: kreatywnego, odpowiedzialnego za siebie i zespół, umiejętności rozwiązywania problemów, terminowości i przedsiębiorczości. Podczas pracy tą metodą nauczyciel może indywidualizować proces kształcenia, rozwijając u uczniów określone cechy. Ważnym elementem projektu jest także dokonywana...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- ...i wiele więcej!