Orientacja w terenie

Pomysł na lekcję

Scenariusz lekcji

✔Temat zajęć: Orientacja w terenie

POLECAMY

✔Liczba godzin lekcyjnych: 2 x 45 minut

✔Adresaci: uczniowie gimnazjum oraz liceum

✔Przedmiot: przyroda, biologia

✔Celem zajęć jest zapoznanie kształcenie umiejętności orientowania się w terenie oraz utrwalenie wiadomości związanych z tym działem.  

✔Cele szczegółowe:
W zakresie wiadomości uczeń:

  • definiuje pojęcia: azymut, parokrok,
  • wylicza sposoby określania kierunków świata,
  • podaje cechy przedmiotów terenowych, które są pomocne w oznaczaniu stron świata,
  • wyjaśnia, co to jest busola oraz z jakich elementów się składa, 
  • opisuje sposób określania azymutu,
  • rozpoznaje znaki topograficzne,
  • wyjaśnia, co to jest plan,
  • wymienia różnice pomiędzy planem a mapą.

W zakresie umiejętności uczeń:

  • wyznacza w terenie za pomocą busoli kierunki świata,
  • oznacza azymut w terenie,
  • wykorzystuje parokrok do obliczenia odległości pomiędzy obiektami w terenie,
  • odnajduje obiekty w terenie maszerując na azymut,
  • przelicza skalę.

Postawy i przekonania:

  • doskonalenie zdolności posługiwania się busolą, mapą,
  • przejawia odpowiedzialność za pracę w grupie,
  • bezpiecznie zachowuje się na zajęciach,
  • aktywnie uczestniczy w proponowanych zadaniach.

✔Środki dydaktyczne:

...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy