✔Temat zajęć: Orientacja w terenie
POLECAMY
✔Liczba godzin lekcyjnych: 2 x 45 minut
✔Adresaci: uczniowie gimnazjum oraz liceum
✔Przedmiot: przyroda, biologia
✔Celem zajęć jest zapoznanie kształcenie umiejętności orientowania się w terenie oraz utrwalenie wiadomości związanych z tym działem.
✔Cele szczegółowe:
W zakresie wiadomości uczeń:
- definiuje pojęcia: azymut, parokrok,
- wylicza sposoby określania kierunków świata,
- podaje cechy przedmiotów terenowych, które są pomocne w oznaczaniu stron świata,
- wyjaśnia, co to jest busola oraz z jakich elementów się składa,
- opisuje sposób określania azymutu,
- rozpoznaje znaki topograficzne,
- wyjaśnia, co to jest plan,
- wymienia różnice pomiędzy planem a mapą.
W zakresie umiejętności uczeń:
- wyznacza w terenie za pomocą busoli kierunki świata,
- oznacza azymut w terenie,
- wykorzystuje parokrok do obliczenia odległości pomiędzy obiektami w terenie,
- odnajduje obiekty w terenie maszerując na azymut,
- przelicza skalę.
Postawy i przekonania:
- doskonalenie zdolności posługiwania się busolą, mapą,
- przejawia odpowiedzialność za pracę w grupie,
- bezpiecznie zachowuje się na zajęciach,
- aktywnie uczestniczy w proponowanych zadaniach.
✔Środki dydaktyczne:
...Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań czasopisma "Biologia w Szkole"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- ...i wiele więcej!